Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009

"Τα ατυχήματα συμβαίνουν από συνδυασμό αιτιών, λαθών και προβλημάτων"

Σου είπα να μην παρεξηγηθείς...
Στην αρχική σου δημοσίευση, έχεις πολλά μικρά λάθη που μαρτυρούν ότι δεν έχεις πλήρη εικόνα. Πέρα από τα μικρά (π.χ. σπασμένες κεραίες λόγω πάγου, και μάλιστα σε ένα καναδικής κατασκευής αεροσκάφος!), το πιό σοβαρό σου λάθος είναι η θεωρία ότι η αποκόλληση της ροής στο ουραίο κάνει το elevator να κινείται χωρίς να προκαλεί αποτέλεσμα. Το σωστό είναι ότι αποκόλληση της ροής αλλάζει σημαντικά την ισορροπία (και στις συνθήκες αυτές τα flaps χειροτερεύουν την κατάσταση), όμως το rudder και το elevator αποκτούν παράξενες και απότομες αντιδράσεις (μικρή κίνηση προκαλεί ελάχιστο αποτέλεσμα, και λίγο μεγαλύτερη κίνηση προκαλεί ξαφνικά απότομα μεγάλο αποτέλεσμα). Η διαδικασία για να βγεις από tail stall είναι να τραβήξεις το χειριστήριο τέρμα πίσω (full elevator up) και να περιμένεις, αλλά αν σου συμβεί πολύ χαμηλά μάλλον δεν θα προλάβεις γιατί ταυτόχρονα χάνεις απότομα πολύ ύψος.

Πάμε στις ερωτήσεις σου:

1. Σε συνθήκες παγετού συνίσταται οι πιλότοι να έχουν τον αυτόματο ή να πιλοτάρουν χειροκίνητα;

Σε συνθήκες παγετού σαφώς
και συνίσταται να πετάς χειροκίνητα.

2. Οι κανονικές προσεγγίσεις γίνονται με αυτόματο πιλότο;

Οι κανονικές προσεγγίσεις σχεδόν πάντα γίνονται με αυτόματο πιλότο, πολύ συχνά μέχρι και τη στροφή από το βασικό στην τελική. Αυτό δεν είναι "νόμος", εξαρτάται από το αεροσκάφος, το αεροδρόμιο και τις καιρικές συνθήκες.

3. Ο πύργος ελέγχου γνωρίζει το υψόμετρο πτήσης κάθε αεροσκάφους. Οι κάτοικοι της περιοχής κατάλαβαν ότι το συγκεκριμένο αεροπλάνο είναι χαμηλότερα απ' ό,τι θα έπρεπε. Ο πύργος ελέγχου δεν το ήξερε;

Το υψόμετρο ήταν κανονικό μέχρι και το σημείο που παρακολουθούσε το ATC το αφος στο ραντάρ. Τελευταία αναφορά ήταν στα 2600 λίγο πριν την τελευταία αριστερή στροφή. Αν δεις στους χάρτες της Jeppessen το ILS approach στον διάδρομο 23, στα 5 μίλια φέρνει το αφος από τα 2400 πόδια στα 2300 πάνω από τον outer marker. Άρα μέχρι εκεί ήταν όλα σωστά. Οι αυτόπτες μάρτυρες είδαν το αφος μόνο στα τελευταία 10-15 δλ όταν ήδη είχε χάσει τη σωστή του αεροδυναμική στήριξη και έχανε ύψος απότομα, εκεί πλέον όλα είχαν τελειώσει.

4. Πώς γίνεται το ρύγχος του αεροσκάφους να δείχνει αντίθετα από 'κει που θα έπρεπε;

Αυτό το στοιχείο δεν δείχνει κάτι ιδιαίτερο. Όταν δεν έχεις ταχύτητα και χάσεις τη σωστή αεροδυναμική στήριξη στον αέρα, όλα μπορούν να συμβούν, δεν είναι δύσκολο να "έλθεις καπάκι" χωρίς να το καταλάβεις.

Γενικό σχόλιο: ποτέ ένα αεροπορικό ατύχημα δεν οφείλεται σε έναν, μοναδικό, συγκεκριμένο παράγοντα. Τα ατυχήματα συμβαίνουν από συνδυασμό αιτιών, λαθών και προβλημάτων (σύμφωνα με μιά παλαιότερη στατιστική, κατά μέσο όρο 7 παράγοντες ανά ατύχημα).

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ


Σχόλιο από Lefty :

Φυσικά και δεν παρεξηγούμαστε. Αντιθέτως μάλιστα επιδιώκουμε ακριβώς αυτό. Άνθρωποι δηλαδή με πιο ειδικές γνώσεις σε κάθε θέμα να επικοινωνείτε μαζί μας στέλνοντας μας τις παρατηρήσεις και τα σχόλιά σας ούτως ώστε και οι υπόλοιποι αναγνώστες να ενημερώνονται σωστότερα αλλά και εμείς να μαθαίνουμε από τα λάθη μας! :)
Περιμένουμε κι άλλες παρεμβάσεις!
Σας ευχαριστούμε! :)
Share on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια - Παρατηρήσεις - Απαντήσεις

Youtube fun!

ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ