Δευτέρα 22 Ιουνίου 2009

Master...? f*ck the what???



Με αφορμή την ανακοίνωση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που παραθέτω παίρνω την ευκαιρία να σχολιάσω κάποια πράγματα.

Στην ανακοίνωση λοιπόν αναφέρεται (και παρουσιάζεται και η σχετική φόρμα) πως από 'δω και στο εξής το Ε.Μ.Π. θα δίδει ένα πιστοποιητικό το οποίο θα δηλώνει πως το δίπλωμα του εν λόγω πολυτεχνείου είναι ισότιμο με MASTER...


Την απόφαση αυτή την έλαβαν οι διοικούντες το Ίδρυμα, χωρίς καμιά απολύτως συνεννόηση με το "επίσημο κράτος" και το αρμόδιο υπουργείο. Επομένως, το άμεσο συμπέρασμα είναι ότι το πιστοποιητικό αυτό έχει μηδενική αξία και καμιά νομική ισχύ. Απορώ μάλιστα που αναγράφεται ότι χορηγείται για κάθε νόμιμη χρήση... Από πού κι ως πού; Αφου δεν είναι αναγνωρισμένο από κανέναν φορέα παρά μόνο από το ίδιο το Ε.Μ.Π. και μόνο!!!! Είναι δηλαδή σαν να βάφω εγώ πράσινα χαρτιά, να γράφω πάνω "100" και το σήμα του euro και να σας τα δίνω για εκατόευρα!
Θα τα δεχτείτε; Θα τα πάρετε σαν κανονικά, νόμιμα; Είναι σοβαρό αυτό; Ή καλλίτερα, για να υπάρχει καλλίτερη αντιστοιχία, είναι σαν να πλαστογραφώ χαρτονομίσματα και να τα κυκλοφορώ...
Επίσης, το ότι το συγκεκριμένο πιστοποιητικό δεν έχει αξία και νομική ισχύ το παραδέχονται έμμεσα και οι ίδιοι που πήραν την απόφαση, αναφέροντας χαρακτηριστικά : " Η θεσμική κατοχύρωση από την πλευρά της Πολιτείας παραμένει μόνιμος και σταθερός στόχος, για την επίτευξη του οποίου απαιτείται διαρκής αγώνας, συντονισμένη προσπάθεια και ιδιαίτερα η συνδρομή όλων των φοιτητών μας ". 1 φράση, 3 γραμμές κι όμως πολλά τα μηνύματα... έχει πολύ ζουμί για σχολιασμό και κριτική η συγκεκριμένη φράση...

Κακά τα ψέματα, ποιος δε θα ήθελε το Δίπλωμα του ελληνικού Πολυτεχνείου να είναι ισότιμο με MASTER; Όλοι θα το θέλαμε αυτό. Κάτι όμως που για να πραγματοποιηθεί πρέπει να αλλάξουν πολλά. Τα MASTER δε μοιράζονται για πλάκα στα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Για να πάρεις MASTER από το Imperial πρέπει να λιώσεις. Κι όχι μόνο από το Imperial αλλά και από το von Karman και το TU Delft και αναφέρω συγκεκριμένα αυτά, γιατί σ'εκείνο το επίπεδο θέλω να φτάσουν οι σπουδές στα ελληνικά Α.Ε.Ι. (για όσους δεν ξέρουν είναι απ'τα κορυφαία ιδρύματα στην Ευρώπη).
Για να γίνει κάτι τέτοιο όμως, κατά την προσωπική μου άποψη, πρέπει να γίνουν δύο βασικά βήματα (εκτός των άλλων).
Το πρώτο είναι μείωση των διδασκόμενων μαθημάτων.
Υπάρχουν αρκετά μαθήματα σε κάθε σχολή που είναι κάπως (και εντελώς μερικές φορες) "άκυρα" με το αντικείμενο. Αυτά πρέπει να πάρουν δρόμο. Μείωση, λοιπόν του αριθμού των μαθημάτων.
Ταυτόχρονα, η ύλη στα υπόλοιπα μαθήματα θα πρέπει να εμβαθύνει ακόμα περισσότερο. Καλά τα fundamentals αλλά δε φτάνουν για MASTER. Χρειάζονται κι άλλες γνώσεις, πιο πλούσιες. Να γνωρίζει ο φοιτητής, που πρόκειται να πάρει MASTER, το κάθε αντικείμενο σε βάθος.

Το θέμα τώρα, είναι το πόσο διατεθιμένος είναι ο κάθε φραπετής...sorry, φοιτητής ήθελα να πω, να στρωθεί σοβαρά στο διάβασμα ώστε να δικαιούτε να λαμβάνει Δίπλωμα αντίστοιχο με MASTER - και να το διεκδικεί - καθώς επίσης και πόσο διατεθιμένοι είναι οι καθηγητές να δουλέψουν κι αυτοί σοβαρά για να ανεβάσουν το επίπεδο.

Μάλιστα... που καταλήγουμε λοιπόν; Στο ότι για να γίνει το Δίπλωμα του ελληνικού Πολυτεχνείου αντίστοιχο με MASTER πρέπει όλοι να στρωθούμε στη δουλειά και η δουλειά αυτή να είναι συνεχής. Εντατικοποίηση λοιπόν... μόνο έτσι θα φτάσουμε στο επίπεδο που όλοι θέλουμε. Σε ένα επίπεδο που όλοι επιθυμούμε αλλά ελάχιστοι είναι πρόθυμοι να ιδρώσουν, να ξενυχτήσουν και να χαλάσουν τα μάτια τους (στα βιβλία και τα monitors) για να το φτάσουμε... Και πιστέψτε με, αυτοί οι λίγοι που είναι πρόθυμοι, ήδη δουλεύουν με τέτοιους ρυθμούς γι'αυτό και ξεχωρίζουν και θα ξεχωρίζουν.
Επειδή όμως ζούμε στη χώρα του frappe και της καλοπέρασης και μας αρέσουν οι διακοπές και το αραλίκι, όσο κουβαλάμε αυτά τα μυαλά τόσο δε θα αλλάζει τίποτα.

Το να θέλουμε να καλοπερνάμε, να διαβάζουμε 2μιση φορές το χρόνο (νομίζοντας μάλιστα πως επειδή περάσαμε ένα δύσκολο μάθημα έχουμε πιάσει και τον πάπα απ' τ'αρχίδια) και να παίρνουμε και Δίπλωμα ισότιμο με MASTER δεν γίνεται. Είναι και ανέφικτο και παράλογο!

Πρέπει να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας...


Υ.Γ.
Για εκείνες τις 3 γραμμές με τα πολλά μηνύματα που ανέφερα προηγουμένως, θα επανέλθω μάλλον με άλλο άρθρο.
Share on Facebook

4 σχόλια:

  1. Αγαπητέ συνάδελφε,

    Για το επίπεδο των σπουδών στην Αγγλία υπάρχουν πολλές απόψεις. Εγώ προσωπικά είχα σε δύο πολύ μεγάλες εταιρείες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών που εργάστηκα, συναδέλφους του εξωτερικού (3+1=πτυχίο και master) το επίπεδο των οποίων δεν ήταν πάντα αντίστοιχο των ελληνικών πανεπιστημίων. Αν και οι απόφοιτοι του ΕΜΠ είναι κάποιες φορές λίγο "ψωνισμένοι" με τον τίτλο σπουδών τους, δεν έχουν σε μεγάλο βαθμό άδικο για τον πήχη που είναι πολύ ψηλά. Να μην αναφερθώ βέβαια στις διπλωματικές που αγοράζονται από τους Έλληνες φοιτητές των Αγγλικών πανεπιστημίων και τις οποίες εκπονούν ταλαίπωροι-άφραγκοι διδάκτορες των ελληνικών φραπεδοπανεπιστημίων ... Το ράσο δεν κάνει τον παπά και είναι στο χέρι του κάθε φοιτητή να καταρτιστεί σωστά. Επειδή όμως στην Ελλάδα πίνουμε φραπέ και ενίοτε και κανένα κρασάκι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μας καπακώνουν τα fish & chips.

    Φιλικά,

    el95112@central.ntua.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δε θα διαφωνήσω ότι συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα. Άλλωστε δεν έχω και σχετική εμπειρία για να κρίνω. Έχω όμως να σχολιάσω 2 πράγματα :

    1. Ο πήχης δεν είναι ψηλά μόνο στο Ε.Μ.Π. αλλά και σε άλλα πολυτεχνεία. Πιστεύω ότι είναι άδικο να θεωρείται το E.M.Π. το μοναδικό "καλό" πολυτεχνείο της χώρας. Πρέπει κάποιοι να σταματήσουν να υποτιμούν την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη... Ας δούνε μερικοί τι projects τρέχουν (από τους φοιτητές) και ας κρίνουν αντικειμενικά (αν μπορούν...)

    2. Δεν έχω την εμπειρία σας και δεν σας αμφισβητώ, έχω όμως την πεποίθηση ότι αυτά με τις αγορασμένες διπλωματικές δε συμβαίνουν στα σοβαρά πανεπιστήμια της Αγγλίας (και εν γένει της Ευρώπης) αλλά σε παρακμιακά ιδρύματα... Δεν πιστεύω ότι στο Imperial ή στο Cranfield για παράδειγμα υπάρχει περίπτωση να ψωνίσει κάποιος διπλωματική...

    Συμπερασματικά, συμφωνούμε στο ότι οι φοιτητές πρέπει από μόνοι μας (κυρίως, αφού πολλοί εκπαιδευτικοί δεν είναι διατεθημένοι να βοηθήσουν) να παλέψουμε για να καταρτιστούμε σωστά αλλά σε καμιά περίπτωση δεν βάζω το ελληνικό πανεπιστήμιο στο ίδιο επίπεδο με τα μαγαζιά στα οποία λέτε ότι "ψωνίζουν" διπλωματικές. Είναι σαφώς ανώτερο μα για να φτάσει στο επίπεδο των ΚΑΛΩΝ ευρωπαϊκών πανεπιστημίων χρειάζεται δουλεία ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ...

    Με σεβασμό,

    Lefty

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Siga to ipsos tou pixi re paidia.
    Den 3erw mallon milate gia alla panepistimia
    giati ayta pou vlepw egw einai e8elontika.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εθελοντικά εννοείς, αν κατάλαβα καλά, πως οι φοιτητές με δικές τους πρωτοβουλίες κάνουν κάποια πράγματα; Ναι, ισχύει κι αυτό. Αλλά ό,τι κάνουν δεν το κάνουν απλά για να γίνει. Στοχεύουν ψηλά. Σε πολλά τμήματα -δεν είπαμε ποτέ σε όλα- γίνεται καλή δουλεία είτε θέτουν τον πήχη οι διδάσκοντες είτε οι φοιτητές. Έτσι κι αλλιώς το πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο φοιτητές ή μόνο καθηγητές. Είναι και οι 2 και μέσα απ΄τη συνεργασία τους κερδίζουν και οι μεν και οι δε και η επιστήμη (άρα και η κοινωνία εν γένει).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια - Παρατηρήσεις - Απαντήσεις

Youtube fun!

ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ